Protokół z 37 sesji z dnia 28 września 2010 r

Protokół Nr XXXVI1/10

z obrad Sesji Rady Gminy Dubicze Cerkiewne,

która odbyła się w dniu 28 września   2010r

w sali widowiskowej Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji

w Dubiczach Cerkiewnych .

Obradom Sesji przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy – Jerzy Karpiuk

Stan rady – 15
Obecnych radnych - 14

Radni Rady Gminy obecni na sesji :

1. Szymaniuk Grzegorz

2. Czykwin Mikołaj

3. Szymaniuk Irena

4. Żak Jan

5. Karpiuk Andrzej

6. Karpiuk Jerzy

7. Boguń Wiktor

8. Jakoniuk Włodzimierz

9. Guryn Mikołaj

10. Holonko Mikołaj

11. Korch Wieczysław

12. Oksentiuk Nina

13. Berezniak Władysław

14. Troc Aleksy

 

Radni Rady Gminy nieobecni na sesji :

1.      Kazimieruk Andrzej

 

Ponadto w sesji udział wzięli :

 1. Anatol Pawłowski – Wójt Gminy Dubicze Cerkiewne

 2. Mikołaj Ławrynowicz – Sekretarz Gminy Dubicze Cerkiewne.

 3. Leon Małaszewski – Radny Powiatu Hajnowskiego

 4. Anna Kulik – Skarbnik Gminy

       oraz sołtysi wsi:

 1. Helena Bielewiec - Sołtys wsi Dubicze Cerkiewne,

 2. Irena Szymaniuk – Sołtys wsi Grabowiec,

 3. Michał Kot – Sołtys wsi Istok,

 4. Pietroczuk-Sajewicz Jan – sołtys wsi Wojnówka

 5. Andrzej Karpiuk – Sołtys sołectwa Długi Bród

 6. Mikulicz Leon – Sołtys wsi Koryciski

 7. Masalski Włodzimierz – Sołtys wsi Czechy Orlańskie

 8. Mikołaj Rybak – Sołtys wsi Tofiłowce

9. Nina Filipowicz – Sołtys sołectwa Górny Gród

       Przewodniczący Rady Gminy Jerzy Karpiuk o godz. 1000 otworzył XXXVII zwyczajną Sesję Rady Gminy. Stwierdził obecność 14 radnych, co umożliwia podejmowanie prawomocnych uchwał. Przywitał gości zaproszonych, radnych, Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy i  sołtysów oraz pozostałych osób biorących udział w obradach sesji.

 Listy obecności radnych i gości zaproszonych stanowią załączniki do protokołu .

Do pkt. 2

     Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że porządek obrad wraz z materiałami radni otrzymali w zaproszeniach na sesję, które stanowią   załącznik do protokołu. Następnie  zwrócił się z zapytaniem, czy do projektu porządku obrad będą zgłaszane uwagi bądź propozycje zmian.

Radni nie zgłosili żadnych uwag. W związku z powyższym , Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że otrzymał wniosek od Wójta Gminy o rozszerzenie  porządku obrad w punkcie 6 o podpunkt-4 i 5 podjęcie uchwał w sprawie:

4) wyrażenia woli zabezpieczenia środków na realizację projektów p.n. „Przebudowa, rozbudowa oraz wyposażenie Gminnego Ośrodka Zdrowia w Dubiczach Cerkiewnych w ramach programu dostosowawczego",

5) wyrażenia woli zabezpieczenia środków na realizację projektów p.n. “ Poprawa infrastruktury drogowej poprzez przebudowę drogi gminnej Nr 108673B Grabowiec - Dubicze Cerkiewne od km 0+ 000 do km 1+ 447" 

Innych wniosków nie zgłoszono, wobec czego Przewodniczący Rady Gminy, zarządził głosowanie nad wnioskiem w sprawie rozszerzenia  porządku o te dwa punkty.

Rada Gminy w wyniku jawnego głosowania jednogłośnie (za – 14 głosów, przeciw – 0 głosów , wstrzymało się – 0 głosów) przyjęła poprawkę do porządku obrad.

 Następnie Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad całością porządku obrad.

Rada Gminy w wyniku jawnego głosowania jednogłośnie (za – 14głosów, przeciw – 0 głosów, wstrzymało się – 0 głosów) przyjęła następujący porządek obrad:

1.   Otwarcie sesji.
2.   Przyjęcie porządku obrad.
3.   Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4.   Realizacja wniosków z poprzedniej sesji
5.   Interpelacje i zapytania radnych.
6.   Podjęcie uchwał w sprawie:
1) określenia gminnych jednostek budżetowych prowadzących działalność określoną w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, które gromadzą dochody określone w uchwale na wydzielonym rachunku, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków nimi finansowanych, dokonywania zmian w tym planie oraz ich zatwierdzania
2) procedury uchwalania budżetu Gminy Dubicze Cerkiewne oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej
3) zmian w budżecie gminy na 2010r.
4) wyrażenia woli zabezpieczenia środków na realizację projektów p.n. „Przebudowa, rozbudowa oraz wyposażenie Gminnego Ośrodka Zdrowia w Dubiczach Cerkiewnych w ramach programu dostosowawczego"
5) wyrażenia woli zabezpieczenia środków na realizację projektów p.n. “ Poprawa infrastruktury drogowej poprzez przebudowę drogi gminnej Nr 108673B Grabowiec - Dubicze Cerkiewne od km 0+ 000 do km 1+ 447"
 
7. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
8. Sprawy różne.
9. Zamknięcie XXXVII Sesji Rady Gminy.

Do pkt.3

   Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że protokół z XXXVI Sesji znajduje się na stoliku protokolanta. Stwierdził, że jeżeli do końca sesji nie zostaną zgłoszone poprawki lub uwagi będzie uważał, że protokół został przyjęty.

Do pkt. 4 

Informację o realizacji wniosków z poprzedniej sesji przedstawił Wójt Gminy.
Do przedstawionej informacji radni nie wnieśli uwag.
 Informacja została przyjęta przez Radę i stanowi załącznik do protokołu.

Do pkt. 5

W tym punkcie niżej wymienieni radni zgłosili interpelacje i zapytania w sprawach:

Radny wsi Koryciski – Aleksy Troc

Zwrócił się o ułożenie nowej nawierzchni asfaltowej na ulicy w m. Koryciski przy wspólnym finansowaniu z Starostwem Powiatowym w Hajnówce.

Radny wsi Czechy Orlańskie – Władysław Berezniak

Wnioskował o naprawienie poprzez nawiezienie i wyrównanie drogi polnej jadąc do Czech Orlańskich pierwsza droga w lewo ( około 100m przed wsią od strony Dubicz Cerkiewnych)

W drugim wniosku zwrócił się o odkrzaczenie drogi do budynku Pana Siegienia w m. Czechy Orlańskie.

Radny wsi Starzyna – Wiktor Boguń

Zgłosił wniosek o zlikwidowanie przełomu na przepuście oraz dowiezienie żwiru drogowego na odcinek ok. 100m na drodze powiatowej przed wsią Górny Gród.

Radny wsi Długi Bród – Andrzej Karpiuk

Ponownie zgłosił wniosek o wykonanie gruntownej konserwacji poprzez obkoszenie, odkrzaczenie i odmulenie odcinka cieku melioracji podstawowej od wsi Witowo na wysokości wsi Pasieczniki Małe w kierunku wsi Wiluki.

Radna wsi Grabowiec – Irena Szymaniuk

Wnioskowała o naprawienie przystanku autobusowego w m. Grabowiec (jadąc w kierunku Hajnówki).

Radny wsi Istok – Mikołaj Guryn

Zwrócił się o wycięcie wiąza rosnącego przy świetlicy wiejskiej w m. Istok w pasie drogi powiatowej (jest już suchy).

Radny wsi Witowo – Wieczysław Korch

w swoim wniosku poruszył również problem odmulania odcinka cieku melioracji podstawowej od wsi Witowo Dodał, że 3 lata temu odmulono odcinek ok.500m i na tym prace zakończono nikt więcej nie pokazał się na tym terenie z osób odpowiedzialnych za te sprawy.

Radny wsi Jagodniki – Mikołaj Holonko

Zapytał do kogo należy rów melioracyjny położony w uroczysku „Morgowaja”, ponieważ są zawalone dwa przepusty i nie wiadomo do kogo zgłosić  się o naprawienie.

Radny wsi Tofiłowce - Jan Żak

W swojej wypowiedzi nawiązał do dróg położonych w obrębie wsi Tofiłowce, które wymagają naprawy ale jak dotychczas brak jest ich realizacji.

Radna wsi Stary Kornin –Nina Oksentiuk

Wnioskowała o naprawienie drogi obok wysypiska  i  uporządkowanie wysypiska śmieci w   Starym Korninie.

Przewodniczący Rady Gminy – Jerzy Karpiuk

Ponowił swój wniosek o przeniesienie korony drogi Werstok – Kuraszewo w obrębie wsi Werstok ponieważ nowy właściciel nieruchomości   zagrodził drogę i brak jest przejazdu.

W drugim wniosku zwrócił się o zaplanowanie środków w budżecie gminy na 2011r.  na wykonanie nawierzchni asfaltowej ulicy w m. Werstok lub jeżeli jest możliwość to w br. złożyć wniosek o dofinansowanie z środków unijnych na wymienioną drogę.

Radny wsi Dubicze Cerkiewne – Mikołaj Czykwin

Przypomniał wniosek składany dość często na sesjach   w sprawie dokończenia ułożenia chodników w m. Dubicze Cerkiewne oraz wykonania nawierzchni asfaltowych na ulicach na osiedlu mieszkaniowym w Dubiczach Cerkiewnych.

Przewodniczący Rady zobowiązał Wójta Gminy do udzielenia odpowiedzi w miarę możliwości w pkt. 7 dzisiejszego porządku obrad.

Do pkt. 6    Podjęcie uchwał.

1) W tym punkcie Przewodniczący Rady Gminy oddał głos Pani Skarbnik, który przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia gminnych jednostek budżetowych prowadzących działalność określoną w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, które gromadzą dochody określone w uchwale na wydzielonym rachunku, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków nimi finansowanych, dokonywania zmian w tym planie oraz ich zatwierdzania. Wyjaśniła, że uchwała w powyższej sprawie była przez Radę Gminy podjęta w 2006r. ale  zmiana przepisów  ustawy o finansach publicznych nakłada nowy obowiązek podjęcia tej uchwały.

Uwag do przedstawionego projektu nie wniesiono.
 Przewodniczący Rady Gminy, poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych. Za przyjęciem głosowało 14 radnych, przeciw-0, wstrzymało się od głosu-0.

Przewodniczący Rady Gminy w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rrada jednogłośnie powzięła :

Uchwałę Nr XXXVII/169/10
w sprawie określenia gminnych jednostek budżetowych prowadzących działalność określoną w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, które gromadzą dochody określone w uchwale na wydzielonym rachunku, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków nimi finansowanych, dokonywania zmian w tym planie oraz ich zatwierdzania.

2) Skarbnik Gminy przedstawiła kolejny  projekt uchwały w sprawie określenia procedury uchwalania budżetu Gminy oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu. Omówiła szczegółowo projekt uchwały i wyjaśniła, że określenie procedur związane jest z nowelizacją ustawy o finansach publicznych. Przedstawiła poszczególne zmiany terminów obowiązujące przy uchwalaniu budżetu. Dodała, że uchwała w powyższej sprawie, która obowiązywała dotychczas była podjęta przez Radę Gminy w 2005r.

Uwag do przedstawionego projektu nie wniesiono.
 Przewodniczący Rady Gminy, poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych. Za przyjęciem głosowało 14 radnych, przeciw-0, wstrzymało się od głosu-0.

Przewodniczący Rady Gminy w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada jednogłośnie powzięła:

Uchwałę Nr XXXVII/170/10
 procedury uchwalania budżetu Gminy Dubicze Cerkiewne oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej

3)Następny projekt uchwały został przedstawiony również przez Panią  Skarbnik Gminy i był w sprawie zmian w budżecie gminy na 2010r. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów jak i wydatków gminy. Zapoznała z wprowadzonymi dotacjami do budżetu gminy i wprowadzonymi zmianami w załączniku inwestycyjnym na  lata 2010-2012 oraz  wydatkach na programy  realizowane ze środków z funduszy strukturalnych i Funduszu  Spójności. Przedstawiła też zmiany w  dochodach i wydatkach związanych z realizacją zadań z zakresu administracji  rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami.

Uwag do przedstawionego projektu nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poddał  pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych. Za przyjęciem głosowało 13 radnych, przeciw-0, wstrzymał się od głosu-1 radny.

Przewodniczący Rady Gminy w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada większością głosów powzięła :

Uchwałę Nr XXXVII/171/10
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2010r.

Przewodniczący Rady Gminy ogłosił 10 minutową przerwę.

4) Po wznowieniu obrad, Przewodniczący Rady, oddał głos Sekretarzowi Gminy, który udzielił wyjaśnień do   projektu uchwały w sprawie zabezpieczenia środków na realizację projektów p.n. przebudowa, rozbudowa oraz wyposażenie Gminnego Ośrodka Zdrowia w Dubiczach Cerkiewnych. Poinformował o zamiarze złożenia wniosku o dofinansowanie na przebudowę GOZ w Dubiczach Cerkiewnych i przygotowany projekt uchwały stanowi   załącznik do składanego wniosku, w którym zabezpieczono w budżecie gminy na 2011r. środki finansowe w kwocie 109 441,69zł. Projekt będzie realizowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 Os. Priorytetowa VI Rozwój infrastruktury społecznej działanie 6.2. Rozwój infrastruktury z zakresu opieki zdrowotnej.

Uwag do przedstawionego projektu nie wniesiono.
 Przewodniczący Rady Gminy, poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych. Za przyjęciem głosowało 13 radnych, przeciw-0, wstrzymał się od głosu-1 radny.

Przewodniczący Rady Gminy w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada większością głosów powzięła :

Uchwałę Nr XXXVII/172/10

w sprawie zabezpieczenia środków na realizację projektów p.n. przebudowa, rozbudowa oraz wyposażenie Gminnego Ośrodka Zdrowia w Dubiczach Cerkiewnych

5) Sekretarz Gminy – Mikołaj Ławrynowicz omówił kolejny projekt uchwały w sprawie  wyrażenia woli zabezpieczenia środków na realizację projektów p.n. “ Poprawa infrastruktury drogowej poprzez przebudowę drogi gminnej Nr 108673B Grabowiec - Dubicze Cerkiewne od km 0+ 000 do km 1+ 447" . Podkreślił, że w związku z planowanym złożeniem wniosku o dofinansowanie z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych na lata 2008-2011 należy zabezpieczyć w budżecie gminy na 2011 środki finansowe na realizację projektu p.n. poprawa infrastruktury drogowej poprzez przebudowę drogi w kwocie 187 226zł jest potrzeba podjęcia takiej uchwały, która stanowić będzie   załącznik do składanego wniosku.

Uwag do przedstawionego projektu nie wniesiono. Przewodniczący Rady Gminy, poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych. Za przyjęciem głosowało 13 radnych, przeciw-0, wstrzymało się od głosu-1 radny.

Przewodniczący Rady Gminy w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada większością głosów powzięła :

Uchwałę Nr XXXVII/173/10

w sprawie  wyrażenia woli zabezpieczenia środków na realizację projektów p.n. “ Poprawa infrastruktury drogowej poprzez przebudowę drogi gminnej Nr 108673B Grabowiec - Dubicze Cerkiewne od km 0+ 000 do km 1+ 447" .

6) Wyjaśnień do kolejnego projektu uchwały w sprawie ustalenia regulaminu szczegółowych zasad konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,  udzielił Sekretarz Gminy. Poinformował, że delegacją do podjęcia tej uchwały jest  art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, który mówi, że należy ustalić   regulamin konsultacji społecznych rocznych programów współpracy z organizacjami pozarządowymi, który stanowi załącznik do przygotowanego projektu uchwały.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie wniesiono.
 Przewodniczący Rady Gminy, poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych. Za przyjęciem głosowało 14 radnych, przeciw-0, wstrzymało się od głosu-0.

Przewodniczący Rady Gminy w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada jednogłośnie powzięła:

Uchwałę Nr XXXVII/174/10

w sprawie ustalenia regulaminu szczegółowych zasad konsultowania z radami

działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji

7) Następny projekt uchwały był w sprawie udzielenia dotacji celowej dla Powiatu Hajnowskiego w kwocie 10 000 zł z przeznaczeniem na przebudowę drogi powiatowej Rutka - Grabowiec. Wójt Gminy dodał że w m. Rutka zgodnie z założeniami zakres robót zostanie zwiększony i dywanik asfaltowy  położy się na długości 270m tj. od mostu do końca wsi a  zadanie to ma być wykonane do 31 października 2010r. zgodnie z podpisana umową z Starostwem Powiatowym w Hajnówce.

Uwag do przedstawionego projektu nie wniesiono.
 Przewodniczący Rady Gminy, poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych. Za przyjęciem głosowało 14 radnych, przeciw-0, wstrzymało się od głosu-0.

Przewodniczący Rady Gminy w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada jednogłośnie powzięła :

Uchwałę Nr XXXVII/175/10

sprawie udzielenia dotacji celowej dla Powiatu Hajnowskiego

Do pkt.7

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych udzielił Wójt Gminy.

 Odpowiadając na wniosek radnego wsi Koryciski stwierdził, że w chwili obecnej jest to niemożliwe ze względu na brak środków finansowych, można jedynie zwrócić się do Starostwa Powiatowego w Hajnówce  o poprawienie miejscowe drogi w ramach bieżącego utrzymania dróg na rok przyszły.

 W sprawie wniosku radnego wsi Czechy Orlańskie wyjaśnił, że mieszkańcy wsi powinni zaplanować remont tej drogi, w ramach funduszu sołeckiego,  na przyszły rok.

 Odnośnie wniosku radnego wsi Dubicze Cerkiewne dot. dokończenia naprawy ulicy głównej i na osiedlu mieszkaniowym  w Dubiczach Cerkiewnych zaproponował ujęcie tego zadania do realizacji w  budżecie gminy na 2011r.

Wniosek radnego wsi Zabagonie zostanie przesłany do Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Białymstoku w celu wykonania dalszego odmulenia od Pasiecznik Małych do Wiluk.

Wniosek radnego wsi Grabowiec dot. naprawy przystanku PKS w m. Grabowiec zostanie zrealizowany.

W sprawie wniosku zgłoszonego przez Przewodniczącego Rady wyjaśnił, że w chwili obecnej    nie ma możliwości zrealizowania wniosku z powodu braku środków w budżecie gminy.  Natomiast w sprawie wykonania dywanika asfaltowego w m. Werstok, Wójt Gminy wyjaśnił, że projekt został wykonany i należy czekać w kolejności na realizację.

Wójt Gminy odpowiadając na wniosek radnego Holonki wyjaśnił, że rów jest   wliczony w nieruchomość prywatną i należy do mieszkańca wsi Jagodniki.

Do pkt. 8

 W sprawach różnych, Wójt Gminy, przedstawił pismo Komendy Głównej Straży Granicznej Biuro Lotnictwa Straży Granicznej, w którym zwrócono się z prośbą o wsparcie finansowe na budowę pomnika poległym funkcjonariuszom  III Wydziału Lotniczego Biura Lotnictwa Straży Granicznej z siedzibą w Białymstoku

Radni w  dyskusji byli za przyznaniem wsparcia ale podjęcie decyzji w tej sprawie pozostawili Wójtowi Gminy.

Następnie przedstawiono informacje  o złożonych oświadczeniach majątkowych za 2009 rok.

Przewodniczący Rady przedstawił informację o złożonych oświadczeniach majątkowych przez radnych. Stwierdził, że zobowiązanych do złożenia oświadczeń majątkowych było 14 radnych. Wszystkie zobowiązane osoby złożyły oświadczenia w terminie do 30 kwietnia 2010r. Dalej poinformował, że nie stwierdził nieprawidłowości w analizowanych oświadczeniach. W związku z przesłanym pismem z Urzędu Skarbowego w Hajnówce zobligował osoby zobowiązane do składania oświadczeń majątkowych do rzetelnego ich wypełniania. Dodał, że swoje oświadczenie majatkowe przesłał do Wojewody Podlaskiego.

Następnie, Wójt Gminy,przedstawił  informację o złożonych  oświadczeniach majątkowych przez pracowników. Poinformował, że  zobowiązanych do złożenia oświadczeń  było 8 pracowników urzędu i kierowników  jednostek organizacyjnych. Wszystkie oświadczenia były złożone w terminie do 30 kwietnia 2010r. Dalej poinformował, że nie stwierdził nieprawidłowości w analizowanych oświadczeniach. W związku z przesłanym pismem z Urzędu Skarbowego w Hajnówce  zobligował osoby zobowiązane do składania oświadczeń majątkowych do rzetelnego ich wypełniania.

Po tym, Przewodniczący Rady,  przedstawił pismo z Urzędu Skarbowego w Hajnówce i Bielsku Podlaskim o stwierdzonych nieprawidłowościach w analizowanych oświadczeniach majątkowych składanych przez radnych i pracowników.

Pismo stanowi załącznik do protokołu.

Wójt Gminy zapoznał radnych z sprawozdaniem z przeprowadzonej zbiórki publicznej na rzecz powodzian mieszkańcom gminy Szczucin woj. małopolskie realizowanej od 30 czerwca do 30 września 2010r.

Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu.

 Następnie Wójt Gminy odczytał pismo Wójta Gminy Hajnówka dot. planowanej realizacji inwestycji pod nazwą „Przebudowa dróg gminnych Pasieczniki Duże – droga wojewódzka Hajnówka-Kleszczele i od drogi woj. Hajnówka-Bielsk Podlaski do drogi gminnej Nowoberezowo-Hajnówka. Część tej drogi jest zlokalizowana po granicy gmin Dubicze Cerkiewne i Hajnówka w taki sposób, że z przedmiotowej drogi na swoje posesje mają zjazdy również mieszkańcy naszej gminy. W związku z powyższym zwracają się o rozważenie możliwości partycypacji w kosztach przy realizacji przedmiotowego zadania. Dalej poinformował, że w tej sprawie wpłynęło również  podanie od mieszkańców o przedłużenie odcinka przebudowywanej drogi w taki sposób aby przebudową został objęty odcinek drogi na przeciwko posesji Pana Michała German i Jerzego Golonko. Ponadto to zadanie inwestycyjne obejmuje swoim zakresem również postulowany  odcinek do przebudowy przez mieszkańców wsi Jagodniki.

Pisma stanowią załącznik do protokołu.

Po dyskusji zadeklarowano wsparcie finansowe z strony naszej gminy w wysokości 5 000zł na realizację tego zadania.

Uwag i poprawek do protokółu z XXXVI Sesji nie było, wobec czego protokół został przyjęty.

Do pkt. 9

      W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodniczący Rady Gminy, podziękował radnym i osobom zaproszonym za udział w sesji, po czym o godz.13 30 zamknął XXXVII Sesję Rady Gminy.

 

 

 Protokołowała :                                                                            Przewodniczący Rady Gminy

Maria Pietryczuk                                                                                         Jerzy Karpiuk

Metryka strony

Udostępniający: Maria Pietryczuk

Wytwarzający/odpowiadający: Maria Pietryczuk

Wprowadzający: Marcin Siemieniuk-Morawski

Data wprowadzenia: 2010-12-08

Data modyfikacji: 2016-08-19

Opublikował: Marcin Siemieniuk-Morawski

Data publikacji: 2010-12-08