Protokół 06.12.2011
Protokół z dnia 6 grudnia 2011r
z odbytego wspólnego posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego Gminy, Komisji Oświaty, Opieki Społecznej, Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki i Komisji Porządku Publicznego.
W posiedzeniu udział wzięli :
1. Członkowie Komisji Rozwoju Gospodarczego Gminy:
- Korch Wieczysław – przewodniczący komisji
- Nina Oksentiuk - z-ca przewodniczącego komisji
- Troc Aleksy - członek komisji
- Karpiuk Jerzy - członek komisji
- Mikołaj Leoniuk – członek komisji
- Stefan Pietrzak – członek komisji
- Emilia Michałowska – członek komisji
- Mikołaj Holonko – członek komisji
2. Członkowie Komisji Oświaty, Opieki Społecznej, Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki:
- Emilia Michałowska – przewodniczący komisji
- Mirosław Chodakowski – członek komisji
- Mikołaj Holonko – członek komisji
- Nina Oksentiuk - członek komisji
- Wieczysław Korch- członek komisji
3. Członkowie Komisji Porządku Publicznego:
- Michał Kot - z-ca przewodniczącego komisji
- Jerzy Karpiuk - członek komisji
- Mikołaj Rybak – członek komisji
- Mirosław Chodakowski – członek komisji
4. Zaproszeni goście:
- Anna Kulik – Skarbnik
- Leon Małaszewski – Wójt Gminy
- Eugeniusz Makarewicz – inspektor
Posiedzenie wspólnych Komisji Rady Gminy Dubicze Cerkiewne o godz. 10.00 otworzył Pan Wieczysław Korch – Przewodniczący Komisji Gospodarczej Gminy. Przywitał on przybyłych na posiedzenie członków komisji i zaproszonych gości. Na wstępie zapoznał zebranych z proponowanym porządkiem dziennym i zapytał czy są propozycje zmian, czy porządek zostanie przyjęty w wersji, jaką otrzymali członkowie komisji w zaproszeniu. Następnie zaproponował dodanie do porządku posiedzenia punkt 3: ustalenie stawki za wywóz nieczystości ciekłych na terenie gminy Dubicze Cerkiewne.
Komisja jednogłośnie ( 11 głosów „za” ) przyjęła zaproponowany porządek obrad. Następnie Przewodniczący Komisji odczytał porządek dzienny o treść:
1. Zaopiniowanie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2012-2022.
2. Zaopiniowanie projektu budżetu gminy na 2012 rok.
3. Ustalenie stawki za wywóz nieczystości ciekłych na terenie gminy Dubicze Cerkiewne
4. Sprawy różne.
Do pkt 1 i pkt 2
Do przedstawienia projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Dubicze Cerkiewne na lata 2012-2022 oraz projektu budżetu gminy na 2012 rok przewodniczący obrad poprosił Panią Annę Kulik Skarbnika Gminy. Przewodniczący poinformował, że projekty przyjęte w wersji Zarządzenia Wójta Gminy są znane wobec czego poprosił Skarbnik o przedstawione ewentualne zmiany do budżetu. Pani skarbnik poinformowała, że Wieloletnia Prognoza Finansowa została rozłożona do 2022r. gdyż nie są zachowane odpowiednie wskaźniki. Ponadto dodała, że umowy na inwestycje są podpisane, które płatne są w następnym roku.
Radny Mikołaj Rybak zapytał dlaczego w projekcie budżetu jest mniej środków finansowych zaplanowanych na 2012r w stosunku do roku poprzedniego na OSP.
Pani skarbnik odpowiedziała, że w na pewno wozy strażackie będą zawsze w gotowości i nie zabraknie środków na paliwo do samochodów. Stwierdziła, że należy ograniczyć zakup sprzętu strażackiego.
Członkowie innych uwag do projektu nie wnieśli, opiniując pozytywnie projekt uchwały w sprawie budżetu gminy na rok 2012 oraz projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2012-2022 jednogłośnie.
Do pkt. 3
Na wniosek członków komisji została przygotowana kalkulacja odprowadzania nieczystości ciekłych na terenie gminy Dubicze Cerkiewne. Do omówienia tematu poproszono Pana Eugeniusza Makarewicza – Inspektora. Poinformował on że, na terenie gminy jest 91 użytkowników. Koszty eksploatacji oczyszczalni ścieków w Dubiczach Cerkiewnych zostały przedstawione za 2009r, 2010r i 2011r ( styczeń – listopad). Razem za 3 lata koszty eksploatacji wynoszą 75 920,67 zł czyli 25 292,61 średnioroczne koszty. Natomiast przychód za 3 lata 46 920,67 zł czyli 15 640,22 zł średnioroczny przychód. Po ustaleni wydatków i przychodu została wyliczona cena za 1 m 3 ścieków w kwocie 4,25 zł + obowiązujący VAT. Ponadto Pan Makarewicz przedstawił ceny obowiązujące za odprowadzenia ścieków w innych gminach. Radni po wysłuchaniu jednogłośnie (11 głosów ,,za”) wnioskowali o wprowadzenie opłaty abonamentowej w kwocie 2,44 zł za miesiąc + obowiązujący VAT oraz taryfę dla zbiorowego odprowadzania nieczystości ciekłych do oczyszczalni ścieków w Dubiczach Cerkiewnych w wysokości 3,69 zł/1 m3 + obowiązujący VAT.
Do pkt.4
W sprawach różnych Wójt poinformował, że mieszkańcy zakupili piec oraz opał. Dodał, że mieszkańcy zwrócili się o zwolnienie z opłat czynszu dzierżawnego oraz zadeklarowali iż wykupią mieszkania po rozsądnej cenie. Mówił też, że jest przygotowywana uchwała określająca zasady nabywania, zbywania, wydzierżawiania oraz najmu. Dodał też, iż w następnym tygodniu zostanie zainstalowany piec. Następnie poinformował, że mieszkańcy zwrócili się z prośbą o rozłożenie na raty spłaty należności za mieszkanie.
W dyskusji głos zabrali:
Pan Michał Kot zaproponował wprowadzić do uchwały zapis, który by określił zakaz sprzedaży wykupionego mieszkania przez okres co najmniej pięciu lat.
Wójt stwierdził, że uzgodni z mecenasem czy taki zapis można wprowadzić.
Radny Mirosław Chodakowski zapytał czy garaże również będą podlegały sprzedaży.
Wójt odpowiedział, że grunty zabudowane garażami zostaną oddane w użytkowane wieczyste.
Radny Stefan Pietrzak stwierdził, że budynek należy sprzedać. Dodał jednocześnie, że należy wykonać w przyszłym roku wycenę u kompetentnego rzeczoznawcy bloku mieszkalnego.
Wójt odpowiedział, że sprawdzał po jakich cenach inne gminy sprzedawały mienie komunalne. Koszt 1 m2 mieszkania to kwota od 500 zł do 800 zł.
Radna Nina Oksentiuk w trakcie dyskusji mówiła o nie sprzedawaniu bloku mieszkaniowego. Mówiła też, że sprawę sprzedaży należy pozostawić następnej kadencji rady. Nikt z radnych nie zabrał głosu w tej sprawie. Powyższa propozycja nie została przegłosowana przez radnych.
Na koniec Wójt przekazał radnym że jest możliwość odkupienia samochodu strażackiego z OSP Białowieża lub OSP Narewka. Radni zdecydowali, że nie należy pochopnie podejmować decyzji w sprawie zakupu samochodu. Należy pojechać i sprawdzić stan techniczny wozu.
Wobec wyczerpania tematu dyskusji posiedzenie wszystkich Komisji Rady Gminy zamknięto o godz. 11.50.
Komisji Rozwoju Gospodarczego
Wieczysław Korch
Przewodniczący
Komisji Oświaty, Opieki Społecznej,
Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki
Emilia Michałowska
Przewodniczący
Komisji Porządku Publicznego
Andrzej Karpiuk
Protokołowała:
Joanna Korcz
Metryka strony