Protokół z 10 sesji z dnia 26 października 2011r
Protokół Nr 10.2011
z obrad Sesji Rady Gminy Dubicze Cerkiewne, która odbyła się w dniu 26 października 2011r. w sali widowiskowej Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Dubiczach Cerkiewnych .
Obradom Sesji przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy – Jerzy Karpiuk.
Stan rady – 15
Obecnych radnych – 14
Radni Rady Gminy obecni na sesji:
1. Aleksander Bańkowski
2. Andrzej Karpiuk
3. Irena Szymaniuk
4. Anatol Kazimieruk
5. Mikołaj Rybak
6. Nina Oksentiuk
7. Mirosław Chodakowski
8. Mikołaj Holonko
9. Wieczysław Korch
10. Jerzy Karpiuk
11. Aleksy Troc
12. Stefan Pietrzak
13. Michał Kot
14. Emilia Michałowska
Radni Rady Gminy nieobecni na sesji:
1. Mikołaj Leoniuk
Ponadto w sesji udział wzięli :
1. Leon Małaszewski – Wójt Gminy Dubicze Cerkiewne
2. Bożena Maria Markiewicz – Dyrektor Zespołu Szkół
3. Jarosław Gerasimiuk – Radny Powiatu Hajnowskiego
4. Jarosław Iwaniuk – Kierownik Posterunku Policji w Kleszczelach
5. Kulik Anna – Skarbnik Gminy
6. Mirosława Siemieniuk – Morawska – Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej
oraz sołtysi wsi:
1. Irena Kiryluk – sołtys wsi Dubicze Cerkiewne
2. Leon Mikulicz – sołtys wsi Koryciski
3. Tomasz Sajewicz – sołtys wsi Wiluki
4. Włodzimierz Masalski – sołtys wsi Czechy Orlańskie
5. Anna Charytoniuk – sołtys wsi Stary Kornin
6. Halina Boguń – sołtys wsi Starzyna
Na podstawie listy obecności (załącznik do protokołu) Przewodniczący Rady Gminy Jerzy Karpiuk o godz. 12.00 otworzył 10 zwyczajną Sesję Rady Gminy. Stwierdził obecność 14 radnych, co stanowi quorum, przy którym Rada Gminy może obradować i podejmować prawomocne uchwały.
Przywitał zaproszonych gości, Wójta Gminy, radnych, sołtysów oraz wszystkich pozostałych osób uczestniczących w sesji.
Listy obecności radnych i osób uczestniczących w obradach stanowią załącznik do protokołu .
Do pkt. 3
Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że protokół z 9 Sesji znajduje się na stoliku prezydialnym. Stwierdził on, że jeżeli do końca sesji nie zostaną zgłoszone poprawki lub uwagi będzie uważał, że protokół został przyjęty.
Przewodniczący Rady przypomniał, że porządek obrad wszyscy radni otrzymali. Przewodniczący Rady zapytał, czy będą pytania związane z porządkiem obrad.
W związku z brakiem uwag Przewodniczący Rady poddał porządek obrad sesji pod głosowanie. Przedstawiony porządek obrad X sesji Rady Gminy został przez radnych przyjęty jednogłośnie ( 14 głosów „za”).
Prządek obrad brzmi:
1. Otwarcie sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Realizacja wniosków z poprzedniej sesji.
5. Interpelacje i zapytania radnych .
6. Przedstawienie analizy oświadczeń majątkowych przez uprawnione podmioty.
7. Podjęcie uchwał w sprawie:
1)zmiany wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dubicze Cerkiewne na lata 2011-2021.
2)zmiany w budżecie gminy na 2011r.
3)nadanie nazw urzędowych ulicom w miejscowości Dubicze Cerkiewne
4)wyrażenie intencji przystąpienia Gminy Dubicze Cerkiewne do projektu „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II administracja samorządowa”
8. Przedstawienie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2010-2011 w Gminie Dubicze Cerkiewne
9. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
10. Sprawy różne.
11. Zamknięcie 10 sesji Rady Gminy.
Do pkt. 4.
Informację o realizacji wniosków z poprzedniej sesji przedstawił Wójt Gminy. Do przedstawionej informacji radni nie wnieśli uwag. Informacja stanowi załącznik do protokołu.
Do pkt.5.
Interpelacje radnych na sesji Rady Gminy w dniu 26.10.2011r.
Radny Stefan Pietrzak
1. Zaproponował spotkanie radnych z dyrektorem ZOZ w Hajnówce w sprawie funkcjonowania Gminnego Ośrodka Zdrowia w Dubiczach Cerkiewnych, zatrudnienia lekarza oraz wykorzystania sprzętu medycznego, który został zakupiony w ramach projektu i powinien służyć mieszkańcom.
Jednocześnie nadmienił, że obecnie Ośrodek Zdrowia jest czynny co najwyżej trzy razy w tygodniu, a powinien być dostępny codziennie wyłączając sobotę i niedzielę.
2. Następnie zapytał jakie zostały podjęte kroki w sprawie opłat za mieszkania czynszowe w bloku mieszkalnym i weterynarii w Dubiczach Cerkiewnych przy ulicy Głównej 1 i 1A. Jednocześnie zaproponował spotkanie mieszkańców z radymi, bądź z przewodniczącymi Gminnych Komisji w sprawie przeanalizowania dalszego funkcjonowania i sposobu utrzymania mieszkań czynszowych.
3. W kolejnym wniosku pan Radny poprosił aby w przyszłym roku w budżecie gminnym zaplanowano środki na przygotowanie i opracowanie dokumentacji technicznej ul. Osiedlowej oraz na odcinku od krzyżówki w kierunku „Bachmat”, przypominając jednocześnie iż w Planie Odnowy Miejscowości Dubicze Cerkiewne droga ta zaplanowana jest do realizacji w 2012 roku.
4. Podziękował za piękny plac zabaw, który ustawiony został nad zalewem Bachmaty , który w przyszłości należało by ogrodzić.
5. Poprosił też o ustawienie 4-5 śmietników - koszy na osiedlu w Dubiczach Cerkiewnych.
Radny Mirosław Chodakowski
Zwrócił uwagę na potrzebę zmiany czasu włączania i wyłączania oświetlenia ulicznego na terenie naszej Gminy.
Radna Irena Szymaniuk
Zgłosiła problem zalewania łąk przy rzece Orlanka rolnikom z miejscowości Grabowiec zwróciła się z prośbą o pogłębienie bądź uregulowanie rzeki, aby w przyszłości łąki nie były zalewane.
Radny Aleksander Bańkowski
Poinformował iż na ulicy Parkowej przy parku rośnie kasztanowiec, który zagraża przechodzącym po chodniku pieszym i w związku z tym należałoby podciąć gałęzie.
W miejscowości Dubicze Cerkiewne przy posesji Pana Aleksego Niewiadomskiego przepływa rów, który przy dużych opadach atmosferycznych podtapia działkę . Należałoby poczynić kroki w kierunku oczyszczenia bądź pogłębienia rowu.
Pan radny dołączył się też do wniosku Pana Chodakowskiego w sprawie zmiany oświetlenia ulicznego.
Radny Michał Kot
Poinformował, iż położenie pagórkowate terenu w miejscowości Istok powoduje niszczenie drogi powiatowej i gminnej przez szukającą ujścia wodę deszczową, która wlewa się na teren posesji, podmywa drogę asfaltową i gminną. Uważam zatem, iż należałoby ułożyć krawężniki i skierować wody deszczowe poboczem drogi gminnej do pobliskiego rowu melioracyjnego.
Następnie poinformował, iż na drodze powiatowej w miejscowości Istok przed zakrętem jest przepust, który się zapada powodując niszczenie drogi i pobocza.
Radny Stefan Pietrzak
Zwrócił uwagę na brakujące oświetlenie uliczne na ulicy Słonecznej i Modrzewiowej i poprosił o ustawienie tam oświetlenia przy okazji robót energetycznych bądź kontrolnych.
Radna Emilia Michałowska
Po raz kolejny zwróciła uwagę na zły stan mostu w miejscowości Starzyna, a wielokrotne naprawy są dokonywane niedokładnie, doraźnie. Most należałoby gruntownie wyremontować.
Do pkt.6
Analizę oświadczeń majątkowych przedstawił Wójt Gminy – Leon Małaszewski. Poinformował, że zgodnie z przepisami prawnymi o samorządzie gminnym wyznaczeni pracownicy i radni składają coroczne oświadczenia majątkowe do Urzędów Skarbowych, przewodniczący rady i wójt gminy dodatkowo wojewodzie.
Wyniki analiz oświadczeń majątkowych stanowią załącznik do niniejszego protokołu.
Do pkt.7
Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dubicze Cerkiewne na lata 2011-2021 przedstawiła Pani Anna Kulik – Skarbnik Gminy Dubicze Cerkiewne.
Ponieważ pytań nie zgłoszono, projekt uchwały po odczytaniu przez Przewodniczącego Rady Gminy, został poddany pod głosowanie.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przeciw- 0, wstrzymał się od głosu -1
Przewodniczący Rady w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada większością głosów powzięła
Uchwałę Nr 10.49.2011
w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dubicze Cerkiewne na lata 2011-2021.
Następny projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok, omówiła również Pani Anna Kulik.
W związku z brakiem pytań Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały i poddał pod głosowanie.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przeciw- 0, wstrzymał się od głosu - 0
Przewodniczący Rady w oparciu o wynik głosowania stwierdził, że Rada jednogłośnie przyjęła
Uchwałę Nr 10.50.2011
w sprawie zmiany w budżecie gminy na 2011 rok.
Kolejny projekt uchwały w sprawie nadania nazw urzędowych ulicom w miejscowości Dubicze Cerkiewne omówił Wójt Gminy .
Poinformował, że nadanie nazw urzędowych ulicom i właściwe oznaczenie nieruchomości ułatwi życie mieszkańcom poprzez nadawaniem numerów adresowych, a co za tym idzie terminowe otrzymywanie korespondencji.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i poddał pod głosowanie.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przeciw- 0, wstrzymał się od głosu - 0
Przewodniczący Rady w oparciu o wynik głosowania stwierdził, że rada jednogłośnie przyjęła
Uchwałę Nr 10.51.2011
w sprawie nadania nazw urzędowych ulicom w miejscowości Dubicze Cerkiewne
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia intencji przystąpienia Gminy Dubicze Cerkiewne do projektu „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II administracja samorządowa” przedstawił Przewodniczący Rady i poddał pod głosowanie.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przeciw- 0, wstrzymał się od głosu - 0
Przewodniczący Rady w oparciu o wynik głosowania stwierdził, że Rada jednogłośnie przyjęła
Uchwałę Nr 10.52.2011
w sprawie wyrażenia intencji przystąpienia gminy Dubicze Cerkiewne do projektu „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
Do pkt. 8
Przewodniczący Rady Gminy oddał głos Pani Bogusławie Gawryluk, która przedstawiła informację o stanie realizacji zadań oświatowych Gminie Dubicze Cerkiewne w roku szkolnym 2010-2011 stanowiącą załącznik do protokołu.
Informacja została przyjęta przez Radę.
Do pkt. 9
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych udzielił Wójt Gminy.
Odpowiadając na wniosek radnego Stefana Pietrzaka poinformował, że na najbliższą sesję Rady Gminy zostanie zaproszony Dyrektor Samodzielnego Publicznego ZOZ w Hajnówce Grzegorz Tomaszuk.
Następnie ustosunkował się do wniosku radnego dotyczącego mieszkań czynszowych i zaproponował spotkanie mieszkańców bloku mieszkalnego i weterynarii z komisjami Rady Gminy.
Odnosząc się do prośby o ujęcie w budżecie na 2012r, środków na wykonanie dokumentacji technicznej na budowę ulicy Osiedlowej i drogi od krzyżówki w kierunku „Bachmat” wyjaśnił, że przygotowywany jest projekt budżetu na 2012r. i uwzględnienie tego wniosku uzależnione będzie od posiadanych środków.
Wójt poinformował, że śmietniki zostaną ustawione na osiedlu.
Wójt Gminy odpowiadając na wniosek radnego Mirosława Chodakowskiego poinformował, że na terenie całej gminy zostaną przestawione zegary i światło będzie się palić od zmroku do 22 godz. i rano od 5 godz. do świtu.
Wójt Gminy odpowiadając na wniosek radnej Ireny Szymaniuk poinformował, że zostanie wysłany wniosek do Wojewódzkiego Zarządu Urządzeń i Melioracji Wodnych w Białymstoku.
Wójt Gminy odpowiadając na wniosek radnego Aleksandra Bańkowskiego poinformował ,że kasztanowiec zostanie podcięty. W sprawie rowu melioracyjnego skierowany zostanie wniosek do Zarządu Dróg Powiatowych w Hajnówce podobnie jak wniosek Pana radnego Michała Kota w sprawie drogi w Istoku oraz wniosek Pani radnej Emilii Michałowskiej w sprawie przepustu w Starzynie.
Do pkt.10
W sprawach różnych głos zabrał Wójt Gminy ,poinformował, że gmina zamierza dokonać zmian w realizowanym projekcie pod nazwą „Rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowości Górny Gród – Nikiforowszczyzna – Wygon, budowa 64 sztuk przyzagrodowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Dubicze Cerkiewne oraz budowa zbiorczej kanalizacji sanitarnej wraz z lokalną oczyszczalnią ścieków w miejscowości Jagodniki ' polegało by to na budowie jednej oczyszczalni ścieków dla miejscowości Jagodniki , Koryciska i Stary Kornin. Jeśli nie uda się dokonać zmian w projekcie nadal będzie realizowany obecny projekt.
Poinformował też o podpisaniu porozumienia o współpracy z Gminą Widomla na Białorusi w dziedzinie:
- wymiana doświadczeń w zakresie rozwoju samorządności.
- przygotowanie wspólnych projektów w zakresie edukacji, kultury i ich realizacja w ramach środków UE
- współpraca na płaszczyźnie gospodarczej, kulturalnej, sportowej i turystycznej
- ochrona walorów środowiska naturalnego;
- nawiązanie bezpośredniej współpracy między mieszkańcami gminy;
wymiana doświadczeń w zakresie opieki społecznej i spraw socjalnych.
Następnie głos zabrał sołtys wsi Wiluki ,który zaproponował stworzenie listy chętnych na przydomowe oczyszczalnie ścieków, ponieważ są jeszcze chętni na ich budowę.
Głos zabrał też radny Powiatu Hajnowskiego Jarosław Gerasimiuk, który poinformował ,że w miesiącu listopadzie będą odkrzaczane drogi powiatowe i poprosił o zgłaszanie tych dróg.
Uwag i poprawek do protokółu z 9 Sesji nie było, wobec czego protokół został przyjęty.
Do pkt.11
W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodniczący Rady Gminy, podziękował radnym i osobom zaproszonym za udział w sesji, po czym o godz.15.15 zamknął 10 Sesję Rady Gminy.
Na tym protokół zakończono i podpisano.
Przewodniczący Rady Gminy
mgr inż. Jerzy Karpiuk
Protokolant
Ludmiła Pietruczuk
Metryka strony